Balat Turu

Balat'ı bir de benim gözümden gezin istedim..Balat'ın arka sokaklarını dolaşırken her an bir sürprizle karşılaşabilirsiniz.Ben gezerken büyülendim doğrusu..


Bence ilk durak Fener Rum Ortodoks Patrikhanesi olmalı.300 milyon Ortodoksun Patrikhanesi işte burası..1720 yılında büyük bir yangında yanan bina yeniden yapılıp bugünkü görünümüne kavuşmuş.
Tabi ki mum yakıp dilek diledikten sonra kiliseden sessizce ayrıldık.

Caddeyi dümdüz yürüyerek devam ediyoruz.Her köşede ayrı bir renk ayrı bir doku..


İşte meşhur Fetih İşkembe Salonu..
İşkembe ve kokoreç afiyetle mideye indirilir.Yemeden dönerseniz pişman olursunuz.


Balat turşucusu yol üzerinde yer alıyor.Ben beğenmedim çocukluğumdaki turşucuların tadını alamadım ama eğer acı turşu suyu seviyorsanız bir bardak denemelisiniz.
 

Yine eski bir fırın karşımıza çıkıyor.Biz galetalarını ve acıbadem kurabiyesini çok beğendik..
Evin Unlu Mamüllerin karşı sokağından yukarı doğru çıkmaya başlıyoruz.İstikamet Fener Rum Lisesi..



İzin alarak içeri giriyoruz."Kırmızı Kale" diye adlandırılan bina 1881 yılında mimar Pericles Demades tarafından yapılmış.
Okulun camları tel örgülerle kapatılmış çünkü camlara taş atarak okula zarar verilmek istenmiş çocuklar tarafından..

Devasa bir lise burası Haliç'te her yerden görünen bir konuma sahip..





Liseden ayrılıp bir alt sokağa girdiğimizde Bizans döneminden kalma Moğolların Meryemi Kilisesi yani Kanlı Kilise'ye geliyoruz.
Fatih Sultan Mehmet tarafından özel fermanla kilise olarak kalan camiye dönüştürülmeyen tek kilise..
Kanlı olarak anılmasının sebebi ise adak kilisesi olması..
Burada da yine mumlarımızı yakıp dileklerimizi diledik.


Aşağıya inerken çay ve kahvelerimizi de adını çok sık duyduğumuz Derviş Baba Kahvehanesi nde aldık.
Mutfağa sizler için bir göz attım tattığım her şey çok lezzetliydi.Bir dahaki gelişimde burda yemek yemeyi düşünüyorum.
Bahçesinde ayrı huzur ayrı bir ambiyans vardı sanki..

Akşam vakti yaklaşırken şimdi sizi müthiş lezzetler sunan Köfteci Arnavut'la tanıştırmak istiyorum.

Yok böyle bir lezzet..
Yanına piyaz söylemeyi unutmayın sakın..
Trileçe ve Kıbrıs Tatlısını kendileri yapıyor.Tavsiye ederim.
Adres: Mürselpaşa Caddesi No. 139 

Yorumlar